Casestudy: Nashville Country Cafe
Casestudy
| In het kort (TLDR) |
Bij de productie van een theatershow komt veel kijken. Bij opnames van een theatershow is dat niet anders! Met een goede voorbereiding, kan de uitvoering aan alle kanten bijna niet meer fout. Alle details zorgen voor een geoliede machine op, achter en voor het toneel!
Nashville Country Cafe (Theatershow)
Nashville Country Cafe draait al een aantal jaren mee in de Nederlandse Theaters. De ervaren band kent door de jaren heen een verschillende samenstelling. Hierin wordt steeds een combinatie gemaakt tussen artiesten uit Nederland en voornamelijk het land voor oorsprong van Country, Amerika.
Country is in Nederland geen top 40 genre, maar het publiek weet al jaren de weg te vinden richting het theater. Door de invloeden door met name internationale artiesten komt het genre echter steeds vaker tot het mainstream publiek. De nummers in de show zijn dan ook voor velen herkenbaar.
De theaterpromo heeft als doel de shows van de komende jaren meer publiceit te geven onder het bezoekend publiek, maar ook bij de (boekende) theaters in Nederland.
Planning
De show draaide gedurende een maand door heel Nederland in 15 theaters dus een goede planning was onmisbaar. Tel daarbij de verschillende locaties en beperkte beschikbaarheid van de artiesten op, en enige flexibiliteit is ook gewenst! Vooraf is de show volledig doorgesproken en geanalyseerd.
Aangezien de shows al snel startten, was er de luxe om de eerste show te bezoeken. Zo konden we de show in zijn geheel zien en notities maken. Op basis hiervan is het plan opgesteld voor daadwerkelijke opnames. Uit de theaters is er een selectie gemaakt waar de opnames plaatsvinden. Elk theater heeft andere voorzieningen en opnames zijn daardoor niet altijd mogelijk.
Voor de opnames is gebruik gemaakt van 2 statische camera's, waarvan 1 bemand, en 1 camera in een stabilizer (Advanced Ring Grip) om meer dynamiek in de beelden te krijgen.
Audio is in multitrack live opgenomen in de theaters door Stijn Janssen, en in stereo afgemixt door Leon Priest (DMP). Headroom Media heeft de audio in de mix gezet voor het gebruik in de video en klaargemaakt voor online gebruik.




Teaser en Montage
Direct na de laatste show is er op verzoek een teaser gemaakt. Deze is binnen 7 uren na de laatste show opgeleverd. Op deze manier kon DMP inspelen op de reacties en online momentum.
Daarna kon de montage van de promo echt beginnen! Er wordt een keuze gemaakt uit de totaal 27 nummers voor de montage, zodat de ruim 300GB aan data een eerste selectie krijgt.
Voor dit project zijn eerst de nummers vloeiend in een mix gezet en geprepareerd voor online gebruik. Aangezien het op oa op youtube gebruikt wordt, wordt het afgemixt op -14 LUFS.
De 4K beelden worden in montage gezet en kleine correcties worden toegepast waar nodig. Tot slot krijgen alle beelden een advanced colorgrade mee om de juiste sfeer mee te geven. Een eigen node structuur zorgt voor kleuren die echt spreken.



Productie
Een theatershow is een productie waar veel mensen bij betrokken zijn. Niet alleen de artiesten maar ook alle mensen achter de schermen zijn essentieel. Zonder al deze mensen is deze video nooit mogelijk geweest!
Zach Moody (Vocals/Gitaar)
Emily Brooke (Vocals)
Dolce Behringer (Vocals)
Wim vd Vliert (Gitaar/Vocals)
Eric Swinkels (Piano)
Johannes Adema (Bass)
Niels de Waard (Drums)
Micky Fisser (Drums)
Stijn Janssen (Audio)
Leon Priest (Audio)
Colin Priest (Show Visuals/Audio)
Meer lezen?
Waarom is een theatervideo zo essentieel? Bekijk in het blog meer informatie hoe een theatervideo bijdraagt aan de online vindbaarheid van uw show!
Theatershow: Veel info, maar ik wil graag meer weten!
Wij reageren altijd binnen 1 werkdag op uw bericht. Echt haast of liever telefonisch contact? Bel +31610899681